برخی نکات درباره کفپوش ملک های استیجاری

دکوراسیون اطاق پذیرائی
1,740

برخی نکات درباره کفپوش ملک های استیجاری

بیننده محترمی از طریق بخش ” دیدگاهها “ی سایت ” بهفرم کفپوش “, موردی را درباره کفپوش املاک اجاری مطرح کرده اند. از آنجا که موضوع میتواند مورد استفاده سایر علاقمندان هم باشد, متن پرسش و پاسخ را از طریق ” دکوراسیون بهفرم ” نیز باشتراک میگذاریم.


هر خانه نه تنها متعلق به مالک و مستاجر آن, بلکه سرمایه ای ملی است !

پرسش :

سلام وقتتون بخیر
من مستاجر هستم و میخوام کف خونه رو ک سرامیک هست برچسب بزنم ایا بعدا امکانش هست جرا بشه و اثری نمونه و خسارتی نزنه?

پاسخ :

با سلام متقابل و تشکر از حسن اعتماد شما,

یکی از مسائل رایج در صنعت دکوراسیون ( از جمله انواع کفپوش های ساختمانی ), مربوط به ملک هائی است که ساکن یا ساکنین آنها مالک آن نمی باشند. در این مورد ملاحظاتی در انتخاب, خرید, نصب, نگهداری و . . . هزینه های مالی مربوط وجود دارد که ما قبلا طی یادداشتهای متعدد بدان ها پرداخته ایم. این یادداشتها از طریق بخش ” جستجو ” در سایت در دسترس است.

اما بطور خلاصه پیشنهاد ما تلاش حتی المکان جهت هماهنگی بین صاحب ملک و کسانی است که فعلا و عملا از آن ملک استفاده میکنند. این کار مستلزم قدری ” مشاوره ” و ” صبوری ” است که در این روزگار قدری کمیاب است.

مطالب سایت ” دکوراسیون بهفرم ” در این زمینه میتواند اطلاعات مفیدی در اختیار طرفین این ماجرا قرار دهد. ما در این یادداشتها توضیح کافی داده ایم که هماهنگی بین مالک و مستاجر در این موارد, تا چه حد بسود ملک ( هم بجهت زیبائی و ارزش مالی ) می باشد.  

البته ملک نهایتا متعلق به مالک آن است, اما از آنجا که مستاجر نیز در مدت سکونت از ملک استفاده میکند, بهتر است قدری در هزینه های مربوطه مشارکت داشته باشند. متاسفانه قوانین ” مالک و مستاجر ” موجود در این زمینه بسیار کهنه و قدیمی بوده و مدتهاست که نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.


بخشی از قیمت و ارزش هر ملک, به دکوراسیون آن مربوط است. مشارکت در انتخاب و نگهداری تزئینات داخلی ساختمان, اهمیت چندان کمتری از مراقبت از زیرساختهای هر ساختمان ندارد.

بطور کلی هرگونه هزینه در زمینه دکوراسیون ( از جمله نصب و برچیدین هر نوع کفپوش ساختمانی ), هزینه و تبعاتی برای ساختمان دارد که با همفکری مناسب بین مالک و مستاجر میتوان آنها را به حداقل رسانید. تا زمانی که قوانین در این زمینه ” به روز ” نشده, اگر نگاهمان به جیب هم قدری دوستانه تر باشد, میتوان مانع بسیاری از سوء تفاهم ها ( از جمله در این زمینه ) گردید.

اما در مورد مشخص این سوال, اولا منظور از ” برجسب ” را متوجه نمیشویم. اگر منظور ” کفپوش pvc ” است, پیشنهاد ما استفاده از کفپوش های رول است که آنرا میتوان با حداقل یا بدون استفاده از هر نوع چسب نیز نصب و استفاده کرد.


کفپوش های pvc رول, همانگونه که آسانتر نصب میشوند, راحتتر از کفپوش های تایل قابل جمع آوری هستند.

برای نصب انواع کفپوش pvc معمولا از دو نوع  چسب ” صنعتی ” یا ” خمیری ” استفاده میشود. هر دو نوع این چسب ها بجهت چسبندگی دارای اعتبار زمانی معین هستند. هر نوع کفپوش ساختمانی نیز عمر مفیدی دارد. اما وقتی به هر دلیل لازم آید که کفپوش جائی زودتر از موعد جمع آوری گردد, به هر جهت مشکلات, دشواری ها و هزینه هائی پیش خواهد آمد. لذا بهتر است در این موارد قبلا باندازه کافی مطالعه نموده و هرگونه دوباره کاری را به حداقل برسانیم.

ثانیا در بین کفپوش های ساختمانی, پارکت لمینیت را آسانتر از دیگر انواع, میتوان جمع آوری واز جائی به جای دیگر منتقل کرد. هرچند در چنین موارد هم, کمابیش به اتصالات مربوطه ( کلیک تایلهای لمینیت ) آسیب های معین وارد میشود که قابل ترمیم نیست.

اما حتی در بهترین حالت نیز, معمولا تایلهای برش خورده ای وجود خواهند داشت که در محل جدید احتمالا قابل استفاده نیستند.

موفق و پیروز باشید.

بخش مهمی از زیبائی یک کفپوش, مربوط به اجرای دقیق و اصولی آن, بویژه در کنج ها و گوشه های باصطلاح فنی ” دستگیر ” کار است :

https://www.instagram.com/p/CGsuihrJteg/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.